Chyba już w szkole podstawowej wiedziałam, że zostanę nauczycielką. Radość, jaką dawało mi uczenie lalek i pisanie kredą po tablicy, była nie do opisania. W piątej klasie założyłam nawet mój własny dziennik lekcyjny, w którym zapisywałam obecności, tematy, oceny, pochwały i uwagi. Mam go do dziś i czasem do niego zaglądam, żeby pośmiać się z tego, co kiedyś brzmiało tak poważnie.

Po pewnym czasie zabawy zmieniły się w rzeczywistą pomoc. Pomagałam w nauce koleżankom i kolegom, bo zawsze sprawiało mi to przyjemność. Po pierwszym roku studiów w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych postanowiłam skorzystać z urlopu dziekańskiego i wyjechałam na wspaniałą przygodę do Szkocji. Spędziłam tam dziesięć miesięcy, przygotowując się do egzaminu i pracując z ludźmi wielu narodowości. Do Polski wróciłam z certyfikatem biegłości językowej Certificate of Proficiency in English i kontynuowałam naukę w NKJO. Liczne zajęcia poświęcone metodyce pokazały mi, że na dobrą lekcję języka obcego składa się wiele czynników. Moje priorytety to: solidnie przygotowana lekcja, dynamika, energia, urozmaicenie i uśmiech. Pierwsze kroki w nauczaniu w środowisku szkolnym stawiałam w Gimnazjum i Liceum Akademickim podczas praktyki pedagogicznej. Po uzyskaniu dyplomu NKJO, podjęłam studia magisterskie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Tytuł magistra obroniłam w czerwcu 2016 roku.

Wkrótce postanowiłam założyć działalność gospodarczą, która skupiałaby się na prowadzeniu lekcji języka angielskiego. Staram się tworzyć miejsce, w którym każdy czuje się swobodnie i bezpiecznie. Prowadzę zajęcia indywidualne, w parach i w grupach trzyosobowych, podczas których nawet osoby nieśmiałe mają odwagę rozmawiać i zadawać pytania. Nic nie daje mi większego poczucia satysfakcji od towarzyszenia ludziom w osiąganiu ich zamierzeń. Przyglądanie się ich postępom i wspólne kroczenie w kierunku celu - czy można mieć lepszą pracę?

Zapraszam na lekcje,
Kamila Romińska


Wróć na stronę główną